Новини
Учнів 4-х та 9-х класів у 2020-2021 навчальному році звільнено від ДПА
Учнів, які завершують здобуття початкової (4-ті класи) та базової загальної середньої (9-ті класи) освіти, звільнено від проходження державної підсумкової атестації у 2020/2021 навчальному році. Відповідний наказ МОН від 03.03.2021 №273 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.03.2021 за №338/35960.
Рішення ухвалено у зв’язку з установленням для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режиму надзвичайної ситуації відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів від 25 березня 2020 року №338-р "Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації".
Відповідно до абзацу другого частини п’ятої статті 17 Закону України "Про повну загальну середню освіту", кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію за кожний рівень повної загальної середньої освіти з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.
Пунктом 6 розділу IV Порядку проведення ДПА встановлено, що здобувачі освіти, які проживають у зоні надзвичайної ситуації природного та техногенного походження, звільняються від атестації за рішенням МОН або місцевих органів управління освітою. Відповідно до пункту 9 розділу IV зазначеного Порядку, здобувачам освіти, звільненим від атестації, у відповідному документі про освіту робиться запис "звільнений(а)".
Відповідно до позицій 32 та 33 розділу ІІ Класифікаційних ознак надзвичайних ситуацій, перевищення порогового рівня захворюваності людей на грип, гострі респіраторні вірусні захворювання удвічі і більше разів протягом періоду понад 2 тижні у двох та більше адміністративних районах області (Автономна Республіка Крим, міста Київ та Севастополь), містах або в цілому по країні, інфекційні захворювання людей невиявленої етіології віднесено до надзвичайних ситуацій природного характеру.
Зважаючи на це, МОН звільнило від проходження державної підсумкової атестації здобувачів закладів загальної середньої освіти 4-х і 9-х класів у 2020/2021 навчальному році.
У відповідному документі про освіту учнів, звільнених від ДПА, необхідно зробити запис "звільнений(а)".
Таке рішення сприятиме організованому завершенню навчального року учнями, які закінчують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, в умовах поширення на території України COVID-19.
Джерело: сайт МОН України https://mon.gov.ua/ua/news/uchniv-4-h-ta-9-h-klasiv-zvilneno-vid-prohodzhennya-кpa-u-20202021-navchalnomu-roci
Як запобігти небезпечній поведінці дітей в інтернеті
Міністерство освіти і науки України розробило рекомендації щодо проведення заходів, які запобігали б небезпечній поведінці дітей в інтернеті та інформували батьків та школярів з цієї теми.
«Останнім часом збільшилася кількість випадків небезпечної поведінки дітей, що загрожує їхньому життю та здоров’ю. Зокрема, йдеться про вплив соціальних мереж в інтернеті. Для підвищення обізнаності вчителів, керівників закладів освіти, батьків та їхніх дітей МОН розробило рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків», — ідеться на сайті МОН.
Найбільшої уваги щодо профілактики, на думку міністерства, потребують підлітки 12–17 років, оскільки це етап активного формування самооцінки, інтересів, моральних уявлень, соціальних установок та потреби в спілкуванні з однолітками. Під час організації профілактичних заходів учителям варто орієнтуватися на формування навичок безпечної поведінки в цифровому середовищі та здобуття знань щодо:
-прав людей (зокрема, прав у цифровому середовищі)
--електронної участі (в ухваленні рішень);
- збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями;
-механізмів захисту прав, що порушуються в інтернеті, а також способів отримати допомогу.
Важлива роль родини в запобіганні потрапляню підлітків у небезпечні ситуації в інтернеті.Батькам під час комунікації з дитиною варто, зокрема:
-говорити про безпеку в інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати;
-будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною;
-формувати корисні звички використання ґаджетів і цифрового середовища та підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибір і бути відповідальною за це;
заохочувати користуватися ґаджетами в зонах видимості дорослих;
- встановлювати часові межі користування ґаджетами та контролювати додатки, ігри, вебсайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;
-бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту.
У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства, експлуатації, вербування або маніпуляцій у цифровому просторі, варто одразу звернутися до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України (цілодобово).
Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:
- 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних), - 16 111 (безкоштовно з мобільних); Нагадаємо, додаткову інформацію щодо безпеки дітей в інтернеті можна знайти на сайті МОН.
Джерело:сайт Вінницької ОДА

До уваги учасників освітнього процесу
Шановні батьки! Відповідно до наказу по закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Кузьминці Кунківської сільської ради № 39 від 12.03.2021 року "Про внесення змін до структури 2020-2021 навчального року" весняні канікули перенесено на 15-19 березня 2021 року.
Дорогі учні! Бажаємо Вам гарно відпочити, цікаво та з користю провести весняні канікули. Ознайомтеся з пам'ятками, які вам надіслали класні керівники. Дотримуйтеся правил поведінки для збереження свого життя і здоров'я!
Цікаві новини від МОН
РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН ЩОДО БЕЗПЕКИ ДІТЕЙ У ЦИФРОВОМУ ПРОСТОРІ
Збільшилася кількість випадків небезпечної поведінки дітей, яка загрожує їхньому життю та здоров’ю, зокрема – в соцмережах. Щоб підвищити обізнаність вчителів, керівників закладів освіти, батьків та їхніх дітей, МОН розробило рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків.Право дитини на безпеку та захист є базовим і поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн. Діти мають право здобувати знання та підтримку у використанні цифрового середовища. Надавати таку підтримку є спільною відповідальністю батьків, педагогічних працівників, суспільства загалом.
Найбільшої уваги щодо профілактики потребують підлітки (12-17 років), оскільки це етап активного формування самооцінки, інтересів, моральних уявлень, соціальних установок та потреби в спілкуванні з однолітками.
Під час організації профілактичних заходів варто орієнтуватися на формування навичок безпечної поведінки в цифровому середовищі та здобуття знань щодо:
- прав людей (зокрема, права в цифровому середовищі);
- електронної участі (в ухваленні рішень);
- збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями;
- механізмів захисту прав, що порушуються в інтернеті, а також способів отримати допомогу.
Якщо дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства, експлуатації, вербування або маніпуляцій у цифровому просторі, варто одразу звертатися до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України. Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:
Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини:
0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних), 16 111 (безкоштовно з мобільних);
онлайн-консультація для підлітків у Teenergizer;
чатбот у Telegram і Viber, який допоможе дізнатися, куди звертатися по допомогу.
Докладніше про це читайте ось тут.
У ШКОЛАХ СТАРТУЄ ОСВІТНЯ ПРОГРАМА “СУПЕРГЕРОЇ FAST”
ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ОБІЗНАНОСТІ ПРО СИМПТОМИ ІНСУЛЬТУ
Щоб навчити дітей розпізнавати перші ознаки інсульту та звертатися за невідкладною медичною допомогою, в українських школах розпочинається освітня програма ”Супергерої FAST”, яку підтримує МОН. Долучитись до програми може кожна школа України.
Концепція НУШ має на меті навчати дітей життєво необхідним навичкам та компетенціям у природний для них спосіб: через гру, співпрацю, спілкування. Запропонована програма є прикладом компетентнісного підходу до навчання та надає дітям важливі знання про основи здоров’я і про те, як звернутися за невідкладною медичною допомогою. Долучитися до програми може кожна школа в Україні. Для цього потрібно лише зареєструватися на сайті. Після реєстрації вчитель отримує безкоштовний доступ до усіх навчальних та методичних матеріалів для проведення тематичних уроків. Програма передбачає 5 інтерактивних занять, після яких діти отримують звання Супергероя FAST та відповідний сертифікат. На підтвердження успішного проходження програми організатори пропонують всім Супергероям FAST фотографуватися в масках та завантажувати фотографії для встановлення рекорду Гіннеса – найбільшого в інтернеті фотоальбому Супергероїв. Долучитися до рекорду можна за посиланням. Маску можна роздрукувати прямо з сайту, або ж виготовити з кольорового паперу. Дізнатися більше про програму і долучитись до супергеройських сімей можна на її сайті та у цьому матеріалі МОН.
ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН СТАНЕ ЧАСТИНОЮ
ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО ПОРТАЛУ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ
Онлайн-платформа “Всеукраїнська школа онлайн” стане частиною Єдиного державного порталу цифрової освіти “Дія. Цифрова освіта” – Уряд затвердив відповідне Положення.
Вебпортал “Дія. Цифрова освіта” вже сьогодні є універсальним інструментом навчання для людей різних вікових категорій і професій. Він постійно наповнюється освітніми матеріалами, серіалами з одночасною можливістю перевірити (черезЦифрограм) і підвищити рівень цифрової компетентності користувачів.
На порталі також передбачена можливість пройти курси (зокрема, вчителям і школярам) та отримати сертифікати з організації інтерактивного дистанційного навчання, цифрової грамотності для вчителів, підприємництва, фінансової та медійної грамотності, кібербезпеки, штучного інтелекту, діджитал-маркетингу тощо. Водночас платформа “Всеукраїнська школа онлайн” теж активно наповнюється за підтримки міжнародних партнерів. Розробляється мобільний застосунок, триває робота над розширенням функціоналу. Наступний крок – розроблення та затвердження нормативно-правових актів, які визначатимуть порядок наповнення ВШО освітніми матеріалами, уроками, а також унормування процедури проведення експертизи цих матеріалів. Докладніше про це читайте за посиланням.
СТАРТУВАВ ПРОЦЕС РОЗРОБЛЕННЯ НОВОГО ПОРЯДКУ
КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ ПІДРУЧНИКІВ
В Інституті модернізації змісту освіти стартував процес розроблення нового порядку конкурсного відбору підручників. Основна мета – розв’язання проблем якості шкільної літератури, які накопичувалися впродовж попередніх декількох років. Згідно з проєктом нового порядку, повні електронні версії підручників будуть доступними на всіх етапах конкурсного відбору. Буде забезпечено відкритість та прозорість проведення кожного етапу конкурсу, а надання підручникам грифів відбуватиметься до початку проведення конкурсного відбору за результатами розгляду їх експертними комісіями. Також особливу увагу буде приділено дизайнерському виконанню підручників, дотриманню санітарно-гігієнічних вимог до них. Деталі про це – за посиланням.
Важливе від Міністерства освіти і науки України
На зв’язку – Міністерство освіти і науки із щотижневою добіркою найважливіших новин і цікавих можливостей. Сьогодні читайте про опитування керівників і педагогів щодо роботи закладів освіти в умовах пандемії, конкурс відеоробіт “Будь помітним на дорозі”, громадське обговорення проєкту Положення про ліцей та інші важливі новини.
ЗАВТРА ЗАВЕРШУЄТЬСЯ РЕЄСТРАЦІЯ НА ЗНО 2021
Вже завтра, 5 березня, завершується реєстрація для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні 2021 року.
5 березня – останній день, визначений для відправлення поштою реєстраційних документів для участі в ЗНО. Дату подання документів до регіонального центру оцінювання якості освіти визначають за відтиском штемпеля на поштовому конверті. Регіональні центри продовжуватимуть опрацьовувати документи, отримані після 5 березня, однак за умови, що вони відправлені у встановлені терміни.
Документи в регіональних центрах оцінювання якості освіти опрацьовують у міру їх надходження, але не довше ніж протягом 10 робочих днів. Документи, надіслані після 5 березня, опрацьовувати не будуть.
Перевірити стан опрацювання реєстраційних документів після надсилання можна за допомогою спеціального сервісу. Про всі деталі ЗНО 2021 дізнавайтесь на сайті УЦОЯО.
До 15 березня триває тематичне опитування керівників і педагогів щодо роботи закладів освіти під час карантину. Опитування є частиною інтерактивного порадника “Школа в умовах пандемії”.
Відповіді на запитання анкети допоможуть з’ясувати наявні потреби закладів, ефективно планувати підтримку, удосконалювати державну політику щодо реагування на виклики пандемії та мінімізувати її негативний вплив на освітній процес.
Радимо залучити до роботи з опитуванням колег, зокрема заступників директора, шкільних психологів, соціальних педагогів та вчителів. Так педагогічний колектив зможе надати додаткову інформацію та цінний зворотний зв’язок. Будемо вдячні за відповіді! Вони допоможуть ще ефективніше підтримувати заклади освіти в умовах карантину.
Порадник “Школа в умовах пандемії” для керівників і колективів шкіл та профтехів у інтерактивному форматі доступний за посиланням. Його розробили МОН, Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та Центр SeeD.
Рекомендації, поради та ідеї, включені до порадника, допоможуть закладам ефективно забезпечити неперервну якісну та інклюзивну освіту в умовах кризи, піклуючись про безпеку, фізичне та емоційне здоров’я учнів.
Більше інформації про порадник – за посиланням.
КОНКУРС ВІДЕОРОБІТ “БУДЬ ПОМІТНИМ НА ДОРОЗІ”
Для привернення уваги до обов’язкового використання світлоповертальних елементів під час пересування по вулицях і дорогах у темний час доби оголошено всеукраїнський конкурс соціальних відеоробіт “Будь помітним на дорозі”.
До участі в конкурсі запрошуються зокрема і учні шкіл. Конкурс триває протягом березня-квітня 2021 року. Строки подання робіт – з 15 березня до 18 квітня.
Колективна відеоробота має бути оригінальною та соціально спрямованою в наступних напрямах:
- позитивний приклад використання дітьми та молоддю світлоповертальних елементів на одязі або на засобах пересування;
- носіння одягу зі світлоповертальними елементами;
- привернення уваги громадськості до важливості використання світлоповертальних елементів заради безпеки на дорозі.
Про вимоги до робіт, процес подання на конкурс та інші важливі деталі читайте за посиланням.
Підбиття підсумків конкурсу та церемонія нагородження переможців відбудеться у травні під час проведення І-го етапу Тижня безпеки дорожнього руху в Україні. У разі несприятливої епідемічної ситуації нагородження відбудеться дистанційно.
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ: ПРОЄКТИ ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЛІЦЕЙ ТА ПОРЯДКУ ВИГОТОВЛЕННЯ, ВИДАЧІ ТА ОБЛІКУ ДОКУМЕНТІВ ПРО ПОЧАТКОВУ ОСВІТУ
Міністерство ініціює повторне проведення громадського обговорення проєкту Положення про ліцей.
Ключовими питаннями, на які просимо звернути увагу, є можливість утворення в складі ліцею структурних підрозділів, що забезпечують здобуття дошкільної, початкової та базової середньої освіти, а також присвоєння ліцею статусу опорного. Проєкт положення завантажуйте за посиланням, а деталі про нього читайте ось тут.
Зауваження та пропозиції до проєкту у вигляді порівняльної таблиці просимо надсилати до 2 квітня на v_bozhinskiy@mon.gov.ua.
Також МОН повторно пропонує для громадського обговорення проєкт Порядку виготовлення, видачі та обліку документів про початкову освіту.
Він передбачає виготовлення та зберігання оригіналу електронного документа про початкову освіту в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО). За бажанням батьків учня може бути видано паперову копію такого документа, яка засвідчується керівником закладу освіти. Таку копію може бути виготовлено й шрифтом Брайля. Завантажуйте проєкт за посиланням, докладніше про нього читайте тут.
Пропозиції та зауваження до проєкту просимо надсилати до 25 березня наstorchak@mon.gov.ua з темою повідомлення “Документи про початкову освіту. Громадське обговорення”.
РОЗПОЧАЛАСЬ СЕРТИФІКАЦІЯ ВЧИТЕЛІВ 2021: РЕЗУЛЬТАТИ ПЕРШОГО ЕТАПУ З’ЯВЛЯТЬСЯ НЕ ПІЗНІШЕ 17 БЕРЕЗНЯ
27 лютого відбувся перший етап сертифікації педагогічних працівників 2021 – незалежне тестування фахових знань та умінь учителів початкової школи. Участь у ньому взяли 1622 вчителі.
Результати тестування та інформацію про допущення чи недопущення учасників до наступного етапу сертифікації буде розміщено в кабінетах учасників не пізніше 17 березня.
Наступний етап сертифікації – самооцінювання власної педагогічної майстерності – заплановано на період з 29 березня до 20 квітня. Його проводитиме Державна служба якості освіти.
Докладніше про перший етап сертифікації 2021 читайте тут.
УХВАЛЕНО ПЕРЕЛІК ПІДРУЧНИКІВ ДЛЯ 4-ГО КЛАСУ, ЯКІ МОЖУТЬ ДРУКУВАТИСЯ ЗА КОШТИ ДЕРЖБЮДЖЕТУ В 2021-МУ
Колегія МОН ухвалила перелік підручників для 4-го класу, які можуть друкуватися за кошти державного бюджету в 2021 році за підсумками ІІ етапу конкурсного відбору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників у 2020-2021 роках.
Також наразі розробляється новий порядок відбору підручників. Проєкт передбачає доступ до фрагментів підручників в електронній версії на всіх етапах конкурсного відбору. Крім того, планується забезпечити відкритість і прозорість проведення кожного етапу Конкурсу і відкритий список експертів, які будуть проводити експертизу. Докладніше про це читайте за посиланням. На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку. Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка . До наступного четверга!
З любов'ю команда Міністерства освіти і науки УкраїниКолеги, вітаємо!
КРАЇНА КОРИСНИХ ЗВИЧОК
З метою пропаганди здорового способу життя, сприяння свідомому ставленню до власного здоров’я та виховання корисних звичок класний керівник 4 класу Лісянець С. М. провела відкриту виховну годину «Подорож до країни корисних звичок». У цікавій ігровій формі здобувачі освіти повторили звички, що зміцнюють їх здоров’я. Впродовж подорожі відвідали зупинки: «Корисно-шкідливо», «Здоровий спосіб життя», «Невідома доріжка», «Театр Пантоміма»; провели турнір «Бережи себе», а ще розгадували кросворди, грали в різні ігри, прикрасили квітку-семицвітку пелюстками, на яких були написані корисні звички. Наприкінці подорожі діти отримали пам’ятки «Як позбутися шкідливих звичок».





Ця сторінка була відвідана