Гайсин

Новини


Новини від МОН

Шановні освітяни!

Міністерство освіти і науки продовжує ділитися з вами важливими та цікавими новинами за тиждень, що минув.

 

ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНЬОЇ СУБВЕНЦІЇ У 2020 РОЦІ:
ЯКІ ЗАКЛАДИ ЗМОЖУТЬ ОБЛАДНАТИ ВБИРАЛЬНІ, ПРИДБАТИ АВТОБУСИ,
ЗАКУПИТИ ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ХАРЧОБЛОКІВ

На сайті МОН ви можете ознайомитися з рішеннями комісії щодо затверджених пропозицій держадміністрацій з використання освітньої субвенції у 2020 році. Ось прямі посилання для перевірки:

  • автобуси – bit.ly/2Wd7PGP 
  • харчоблоки – bit.ly/2YKN3Aj 
  • спеціальні школи, НРЦ – bit.ly/35JuttS 
  • туалети – bit.ly/2WfyzXy
  • Наразі комісія продовжує працювати. Інформація оновлюватиметься. 

ВАЖЛИВО ЗНАТИ ВИПУСКНИКАМ: ТЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ
ВСТУПНОЇ КАМПАНІЇ ТА НОВІ МОЖЛИВОСТІ ПОДАЧІ ДОКУМЕНТІВ

МОН внесло зміни до Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України. Відповідний наказ, підписаний 4 травня 2020 року, пройшов реєстрацію у Міністерстві юстиції.

Змін зазнали терміни проведення вступної кампанії у 2020 році – усі дати зсунуто на місяць (серпень) з урахуванням прогнозу розвитку епідеміологічної ситуації. Так, для вступників на основі ПЗСО реєстрація електронних кабінетів розпочнеться 1 серпня, прийом заяв та документів триватиме з 13 до 22 серпня (для тих, хто вступає за результатами ЗНО), та до 16 серпня для вступників, що складатимуть вступні іспити в закладі вищої освіти. 

Творчі конкурси та вступні іспити на місця державного замовлення будуть проводитись з 1 до 12 серпня. Надання рекомендацій для зарахування на бюджет відбуватиметься не пізніше 27 серпня, а подача вступниками документів для зарахування – до вечора 31 серпня.

Докладна новина тут: bit.ly/2LtqKXL. Текст оновлених умов прийому тут: bit.ly/3cx5wEi.

Ця інформація надзвичайно важлива для ваших випускників, що планують вступати у виші. Будь ласка, поширте серед батьків новину з сайту МОН, а також вкладену інфографіку. 

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ:
ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН І ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ

  • Продовжується навчання у Всеукраїнській школі онлайн на YouTube МОНyoutube.com/c/MONUKRAINE. Для 5-11 класів воно триває з 10:00 з ПН до ПТ, для учнів початкової школи – з 9:00 щовівторка та щочетверга. В межах відзначення Дня пам’яті та примирення було підготовано спецурок про Другу світову війну. Заохочуємо використовувати його для розмови з дітьми про цей історичний період. Відповідний урок ви віднайдете за посиланням:youtu.be/4pSkGrmbeq4
  • Кілька простих порад від UNICEF Ukraine, які допоможуть зменшити тривожність дитини під час пандемії COVID-19. Важливо ділитися цими порадами з батьками учнів – ці знання можуть знадобитися у багатьох життєвих обставинах. Докладніше дізнавайтеся за посиланням:uni.cf/2WOVFmV

 Дякуємо, що залишаєтесь разом із нами! Ми цінуємо кожен відкритий і прочитаний вами лист.

З вірою у наші спільні сили
команда Міністерства освіти і науки України

15.05.2020 | Aдмін | Читати далі

Актуальні новини від МОН України

 

Дорогі освітні управлінці та педагоги, це Міністерство освіти і науки зі своєю традиційною розсилкою актуальних новин за тиждень!

      КАРАНТИН ПРОДОВЖЕНО ДО 22 ТРАВНЯ

Уряд продовжив загальнонаціональний карантин в Україні – він триватиме до 22 травня 2020 року. З постановою КМУ можна ознайомитись тут: bit.ly/2zXHQum

Таким чином, всі заклади освіти, зокрема школи, продовжують працювати з використанням технологій дистанційного навчання.

Декілька ресурсів, що можуть стати вам у нагоді, з огляду на продовження карантину:

·         МОН та ГО “Смарт освіта” підготували посібник з рекомендаціями для організації дистанційного навчання у молодшій, основній та старшій школі. У ньому – огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання, рекомендації щодо того, як скласти розклад, налаштувати режим роботи вчителя/вчительки та зворотній зв’язок з учнями, а також про особливості оцінювання та контролю під час карантину. Новина про це тут:bit.ly/2xIRoJ6. Сам посібник можна завантажити за посиланням: bit.ly/2SI4MEr.
 

·         Дистанційний урок з біології для 6-10 класів про коронавірусну інфекцію COVID-19 (4 варіанти уроку, з адаптацією для кожного класу). Заняття знайомить учнів зі шляхами передачі інфекції, дає практичні поради, як діяти під час пандемії нового коронавірусу та як вберегти себе. Урок створено з можливістю проведення через відеозв’язок або без нього – за умов обмеженого доступу до інтернету чи ґаджетів. Усі матеріали можна завантажити тут: bit.ly/2SHYCEr. Докладна новина на сайті МОН тут:bit.ly/3bbISQi.
 

·         Цікавий вебінар про ефективний контент на уроках української мови та літератури для здійснення формувального оцінювання (середня та старша школи) від вчительки української мови та тренера проекту “БомбеЗНО” Ольги Питюр. Відеозапис трансляції можна подивитися тут: bit.ly/3bbBAfF, а завантажити презентацію – тут: cutt.ly/bykhNmj.
 

·         Щочетверга о 18:00 Science Teens Platform проводить у Instagram інтерактивні прямі ефіри з українськими науковцями та науковицями. Вже встигли поговорити про астероїди та Армагеддон, вплив тривоги на організм і подолання стресу, екзопланети і космічний туризм. Деталі та сторінка Science Teens Platform тут: instagram.com/p/B_C0ZMHJ-ju.
 

·         Нагадуємо, що ми також створили для вас спеціальний сайт, де зібрано всю інформацію про зміни в освіті через карантин (для шкіл там є окремий розділ) – mon-covid19.info. 

 МОН РОЗРОБИЛО НОВИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТ ВЧИТЕЛЯ.
ДОКУМЕНТ НА ГРОМАДСЬКОМУ ОБГОВОРЕННІ

  

   Дуже важлива ваша допомога – будь ласка, долучайтесь до обговорення Професійного стандарту вчителя. Цього тижня МОН оприлюднило документ до громадського обговорення.

Стандарт описує основні трудові функції та умови праці вчителів, встановлює єдині вимоги до їхніх загальних та фахових компетентностей відповідно до кваліфікаційної категорії, а також умови допуску до роботи. Зауваження та пропозиції до проєкту приймаються до 20 травня в письмовому вигляді або електронною поштою за адресами:
- Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135,
- e-mail:
 profstandart2020@gmail.com.

Докладна новина на сайті МОН тут: bit.ly/3bcZ2sK. З документом можна ознайомитись тут: bit.ly/2SDlQLS

 Дякуємо, що залишаєтесь разом із нами! Кожен відкритий вами лист цієї розсилки радує нас і переконує, що наша праця – недаремна! 

Порадити, як нам вдосконалити листи, ви можете за формою: forms.gle/z1sG4BeHdqWYa7848. Нам дуже важлива ваша думка :-)

З щирими побажаннями сил та наснаги

команда Міністерства освіти і науки України
 

 

08.05.2020 | Aдмін | Читати далі

МОН інформує

 

Шановні освітні управлінці та педагоги!

У період карантину як ніколи важливо підтримувати зв’язок та ділитися інформацією. Саме тому Міністерство освіти і науки підготувало для вас новий формат спілкування – щотижневі розсилки з найбільш актуальними новинамишкільної освіти, рекомендаціями та листами МОН, а також іншою інформацією, яка може бути корисною для вас та ваших учнів.

Для створення цієї розсилки ми використали адреси, подані вами через ДІСО, а також контакти, надані обласними управліннями освіти.

Отримання цієї розсилки – виключно добровільне. Саме тому, якщо ви не хочете її отримувати, будь ласка, вкажіть це у цій формі.

Якщо ви, ваші педагоги або колеги з інших шкіл також хочуть отримувати цю розсилку на іншу електронну скриньку, ми без проблем додамо нові адреси до розсилки – просто заповніть цю форму.

А зараз переходимо до наших новин! 

 

КАРАНТИН ПРОДОВЖЕНО ДО 11 ТРАВНЯ

Загальнонаціональний карантин продовжено до 11 травня 2020 року – відповідне рішення Уряд ухвалив 22 квітня. Це означає, що всі заклади освіти, зокрема школи, продовжують працювати з використанням технологій дистанційного навчання.

З огляду на це ось на що потрібно звернути увагу:

  • Лист МОН щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину – тут і про організацію дистанційного навчання, і про заповнення журналів та виставлення оцінок, і про зарплати вчителів. Новина про це тут, безпосередньо лист можна завантажити тут.

  • Рекомендації МОН щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року.

  • Якщо ви працюєте в спеціальному закладі освіти, закладі освіти для дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вам в нагоді стане це роз’яснення від МОН.

  • 22 квітня т.в.о. Міністра Любомира Мандзій провела трансляцію, де онлайн відповідала на питання освітян щодо карантину. Ознайомитись із її записом можна тут.

Також ми створили для вас спеціальний сайт, де зібрано всю інформацію про зміни в освіті через карантин (для шкіл там є окремий розділ) – mon-covid19.info

Будь ласка, ознайомтеся!

 

ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН

Для організації дистанційного навчання школи можуть використовувати відеоуроки для учнів 5-11 класів у межах проєкту Всеукраїнська школа онлайн. Їх можна переглядати на YouTube-каналі МОН та ще на 15 телеканалах і медіаресурсах. За результатами двох тижнів роботи, 54% українців позитивно оцінили проєкт.

На YouTube-каналі МОН уроки публікуються і зберігаються в окремих списках відтворення для кожного класу:

Цього тижня проєкт:

  • запускає дворівневий експертний супровід, для того щоб уникнути можливих помилок та неточностей;
  • отримав окрему сторінку на сайті МОН, де збирається вся оновлена інформація;
  • стає доступнішим – поступово до уроків, що вже вийшли, публікуватимуться субтитри.
 

ОЛІМПІАДИ ТА МАН: СКАСУВАННЯ ТА ПЕРЕНЕСЕННЯ

НЕ ПРОВОДИТИМЕТЬСЯ: IV етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, що мав відбутись протягом 2019/2020 навчального року. Деталі – тут.

ПЕРЕНЕСЕНО: фінальний етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН – він має відбутись 4-9 листопада 2020 року.

 

РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ПЕРЕВЕДЕННЯ ВЧИТЕЛІВ-ПЕНСІОНЕРІВ НА КОНТРАКТ

Закон “Про повну загальну середню освіту” передбачає обов’язкове переведення всіх вчителів, які отримують пенсію за віком, на строкові договори з 1 липня 2020року.

З огляду на це МОН зробило роз’яснення та рекомендувало керівникам закладів загальної середньої освіти завчасно – до 30 квітня 2020 року – поінформувати всіх вчителів, які отримують пенсію за віком, про переведення їх на строкові договори, і з усіма, хто погодиться, укласти такі договори на один рік. 

 

ЗВІТ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ
ДЕРЖСТАНДАРТУ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

На сайті МОН оприлюднено докладний звіт про результати громадського обговорення Державного стандарту базової середньої освіти

При цьому до 1 травня всі зацікавлені особи зможуть взяти участь в онлайн-обговоренні доопрацьованого проєкту Стандарту та стратегії його впровадження. Про час проведення таких обговорень буде повідомлено на сайті та у соцмережах МОН.

Ми дуже просимо вас ознайомитись із проєктом Держстандарту, з результатами громадського обговорення, а також слідкувати за оновленнями на сайті та у соцмережах МОН, щоб долучитись до обговорення.

Ваша думка у цьому питанні надзвичайно важлива!

 

КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ, РЕСУРСИ, АНОНСИ

  • Завтра о 14:00 на Facebook-сторінці МОН, спільно із сайтом Нова українська школа, відбуватиметься онлайн-трансляція з учителькою географії ліцею "Наукова зміна" у Києві Аллою Євтушенко. Вона розповість про:
    - власний досвід запровадження дистанційного навчання,
    - дистанційне навчання – як організувати, якщо є багато «але»,
    - корисні додатки, які точно стануть у пригоді та сподобаються дітям,
    - варіанти ресурсів, які допоможуть вчителю та зацікавлять учня.

  • Викладачі Харківського політехнічного інституту записали цикл відеоуроків “Слідами CHORNOBYL”, які розкривають тему Чорнобильської катастрофи для школярів. На прикладі цієї трагедії учням, зокрема, пропонують вивчити комплекс явищ із позиції фізики, екології, хімії, енергетики та  історії.

  • На сайті Харківського політехнічного інституту у відкритому доступі розмістилисерію майстер-класів із природничо-математичних та інженерно-технічних наук. Їх проводять викладачі та студенти вишу для школярів із різних регіонів країни. 

  • Ми також просимо вас поширити на ваших інформаційних ресурсах та через спільні групи поради для батьків під час карантину від МОН та ЮНІСЕФ УКРАЇНА. В них йдеться про правильний розпорядок дня, як говорити про про вірус з дітьми та додаткові ідеї, чим зайняти дитину під час карантину. Думаємо, батьки будуть вам вдячні за такі додаткові ресурси.

Спасибі за ваш час! Будемо вдячні за ваші поради, як покращити цю розсилку новин. Їх можна надати через цю форму.

 До наступного четверга!

З найкращими побажаннями,
команда Міністерства освіти і науки України

24.04.2020 | Aдмін | Читати далі

Навчання упродовж карантину

   Освітній процес у ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Кузьминці, незважаючи на ситуацію, що склалася, організовано на належному рівні. На сайті закладу,  у розділі «Графік навчального процесу під час карантину»,  розміщено  завдання для здобувачів освіти упродовж карантину.  Адміністратор сайту, заступник керівника закладу Лісянець Олександр Іванович,  щотижнево оновлює завдання для учнів,  презентації,  пояснення нового матеріалу, чати,  фрагменти уроків та відео уроків, найрізноманітніші завдання,  які готують учителі.

      Щира вдячність здобувачам освіти, особливо батькам,  колегам  за розуміння, співпрацю, тому що ми маємо  постійний зворотній зв’язок , звіти про виконану роботу, вивчений та опрацьований матеріал через  Viber,  Instagram, Facebook  та у телефонному режимі.

       Успішний освітній процес тристоронній: учень–учитель-батьки. Спільними зусиллями в умовах обмеження освітнього процесу наші учні здобудуть необхідні знання та навички і здоровими повернуться в стіни своєї школи, чого ми усі дуже бажаємо!

      Переконана у тому, що у нашому закладі  навчаються обдаровані  і найкращі діти, працюють творчі і відповідальні учителі, мудрі і толерантні батьки – і ми обов’язково з позитивом вийдемо із ситуації, що склалася. Всім бажаю доброго здоров’я!

    Посміхніться, бо посмішка дозволить вам і тим, хто вас оточує, почувати себе добре!

 З повагою керівник закладу        Світлана Волошанюк

23.04.2020 | Aдмін | Читати далі

Карантин продовжено

Загальнонаціональний карантин продовжено до 11 травня 2020 року – відповідне рішення Уряд ухвалив  22 квітня 2020 року. Всі заклади освіти продовжують працювати з використанням технологій дистанційного навчання.

“Карантин продовжено, а це означає, що ми маємо бути готові до завершення навчального року дистанційно. МОН надало роз’яснення для всіх закладів освіти та публікує рекомендації на офіційних ресурсах”, – зазначила т.в.о. Міністра освіти і науки Любомира Мандзій. 

МОН вже опублікувало рекомендації щодо завершення навчального року та оцінювання. Так, в умовах використання технологій дистанційного навчання педради шкіл мають самостійно визначати особливості організації освітнього процесу і завершення навчального року.  

Оформлення свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, свідоцтв досягнень, табелів навчальних досягнень учнів має бути завершено не пізніше 15 червня 2020 року. Учням 1-8-х і 10-х класів, які не планують навчатися в іншому закладі освіти, рекомендовано надіслати копії відповідних документів електронною поштою або в інший спосіб, а оригінал документа вручити у вересні 2020-2021 н. р.

У календарно-тематичному плануванні на 2020-2021 навчальний рік Міністерство рекомендує збільшити час на узагальнення та закріплення матеріалу за попередній навчальний рік, а у 2-11-х класах провести вхідне діагностування рівня знань учнів за 2019-2020 н. р.

З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, у 2019/2020 навчальному році рекомендовано не проводити масові заходи, зокрема – останні дзвоники та випускні вечори. Інформацію про всі зміни в освітніх процесах, які відбуваються через карантин та відповіді на найбільш поширені запитання можна знайти на спеціальному інфоресурсі – mon-covid19.info.

Інформація із сайту МОН.

23.04.2020 | Aдмін | Читати далі

Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення навчального року

 Лист МОН № 1/9-213 від 16.04.20 року

Щодо проведення підсумкового
оцінювання та організованого
завершення 2019-2020 навчального року

Шановні колеги!

У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) Міністерство освіти і науки України (далі - МОН) надає роз'яснення щодо забезпечення підсумкового оцінювання учнів та організованого завершення навчального року.

Щодо здійснення заходів, спрямованих на організоване завершення навчального року

У межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми, навчального плану є внутрішніми питаннями кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.

З огляду на варіативність організації навчання з використанням технологій дистанційного навчання, МОН рекомендує закладам загальної середньої освіти:

·         організувати освітній процес в умовах дистанційного навчання, у тому числі планування кількості та обсягу завдань та контрольних заходів, з урахуванням принципу  здоров'язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перевантаженню учнів;

·         забезпечити всім учням доступ до навчальних матеріалів та завдань шляхом використання різних засобів обміну інформацією;

·         організувати проведення окремих дистанційних консультацій для учнів, які хворіють або перебувають у режимі самоізоляції;

·         укласти графік дистанційних перевірочних робіт та усних опитувань з метою недопущення перевантаження учнів і раціонального використання часу;

·         провести підсумкове річне оцінювання навчальних досягнень учнів, враховуючи результати оцінювання з використанням технологій дистанційного навчання за другий семестр;

·         завершити навчальний рік відповідно до структури, визначеної закладом загальної середньої освіти на початку навчального року, а також з урахуванням виконання календарно-тематичних планів;

·         завершити оформлення шкільної документації, зокрема заповнення класних журналів, після прийняття Урядом рішення щодо послаблення карантинних обмежень;

·         мінімізувати кількість звітної документації з питань організації дистанційного навчання учнів, яку мають подавати вчителі;

·         організувати на початку 2020-2021 навчального року в 2-11-х класах проведення вхідного оцінювання учнів з метою діагностування рівня навчальних досягнень учнів за попередній рік та планування подальшої роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, що вивчався учнями дистанційно;

·         передбачити під час календарно-тематичного планування на 2020-2021 навчальний рік суттєве збільшення навчального часу на узагальнення та закріплення навчального матеріалу за попередній рік.

З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) у 2019/2020 навчальному році пропонуємо не проводити масові заходи із залученням учасників освітнього процесу, у тому числі останні дзвоники та випускні вечори.

Привертаємо увагу до того, що оформлення свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, свідоцтв досягнень, табелів навчальних досягнень учнів має бути завершено не пізніше 15 червня 2020 року.

Керівникам закладів загальної середньої освіти рекомендуємо розробити і затвердити графіки видачі випускникам 9-х класів свідоцтв про здобуття базової середньої освіти з урахуванням необхідності дотримання протиепідеміологічних вимог.

Учням 1-8, 10 класів, які не планують навчатися в іншому закладі освіти, доречно надіслати копії відповідних документів електронною поштою або в інший спосіб, з подальшим врученням оригіналу документа у вересні 2020-2021 навчального року.

Щодо організації оцінювання в умовах дистанційного навчання

Оцінювання є невід'ємною частиною процесу навчання, дистанційне навчання не є винятком.

Для учнів 1-2-х та 3-х пілотних класів початкової школи застосовується формувальне та підсумкове оцінювання. Для учнів 3-4-х класів початкової школи, базової та профільної школи - поточне, формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.

Оцінювання результатів навчальної діяльності може здійснюватись у синхронному або асинхронному режимі.

Синхронний режим дозволяє забезпечити більш об'єктивне оцінювання, проте вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів.

Залишається ризик технічних збоїв під час виконання окремими учнями завдання, тому слід застосовувати індивідуальний підхід та передбачити можливість повторного виконання тесту (контрольної, самостійної роботи тощо).

У синхронному режимі учні можуть:

·         виконувати тести на платформах Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо за вибором вчителя та з урахуванням можливостей учня;

·         виконувати письмові роботи, у тому числі диктанти, із використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо;

·         брати участь в усних формах контролю (усний переказ, читання напам'ять вірша та прозових текстів, презентація та захист проєктів тощо) із використанням відеоінструментів Skype, Zoom індивідуально або в групах;

·         брати участь в онлайн-семінарах та онлайн-форумах із використанням відеоінструментів Skype, Zoom або в чатах на платформах дистанційного навчання (наприклад, Moodle) у закритих групах Facebook та ін.;

·         виконувати інші завдання, які пропонує вчитель.

Асинхронний режим є більш гнучким у застосуванні, оскільки учні можуть виконувати завдання у зручний час, проте менш об'єктивним. Для зменшення ризиків необ'єктивного оцінювання рекомендовано налаштувати опцію проходження тесту один раз та обмежити час на виконання завдання, встановити термін для здачі тесту (контрольної, практичної або самостійної роботи тощо), повідомляти результати (у разі неавтоматизованої перевірки робіт) індивідуально після здачі робіт всіма учнями. За необхідності учитель може провести додаткове усне опитування учнів за допомогою одного із засобів телефонного або відеозв'язку.

В асинхронному режимі учні можуть:

·         виконувати завдання на одній з платформ (Googleclassroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя);

·         виконувати письмові роботи у текстових редакторах (Word та ін.) або у зошитах та надсилати вчителю файли з виконаними завданнями електронною поштою, в один із месенджерів (Viber, WhatsApp, Facebook тощо) або іншими засобами поштового зв'язку (за відсутністю технічних засобів навчання або доступу до мережі Інтернет);

·         писати диктанти з використанням аудіо або відеозаписів, створених та надісланих вчителем;

·         знімати на відео або записувати аудіо усних відповідей та надсилати файли вчителю засобами електронного зв'язку;

·         виконувати інші завдання, запропоновані учителем.

Результати оцінювання навчальних досягнень рекомендовано повідомляти учням у такі способи: фіксувати в електронному щоденнику (за наявності), надсилати в індивідуальному порядку шляхом використання одного із засобів зв'язку (електронної пошти, смс-повідомлення, повідомлення в одному з месенджерів, повідомлення по телефону тощо). Оприлюднення списку оцінок для всього класу є неприпустимим.

Про способи оцінювання та канал зв'язку, який буде використовуватись учителем і учнями одного класу, необхідно повідомити учнів та їх батьків заздалегідь або оприлюднити цю інформацію на сайті закладу освіти. Важливо оптимізувати та мінімізувати кількість каналів зв'язку та платформ дистанційного навчання, які застосовуються вчителями для зв'язку з учнями.

Поточне та формувальне оцінювання

Основною метою оцінювання учнів в умовах дистанційного навчання є не перевірка і контроль, а забезпечення зворотного зв'язку вчителя з учнями. Тому в організації щоденного освітнього процесу варто надавати пріоритет не поточному, а формувальному оцінюванню, яке передбачає надання учням підтримки, коригування засобів та методів навчання у випадку виявлення їх неефективності. Результати виконаних учнями самостійних робіт мають використовуватися для відзначення їх успіхів, аналізу помилок, планування подальшої роботи з опанування навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання.

Поточне оцінювання вчителі можуть здійснювати в усній і письмовій формах, застосовуючи такі його види: тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, дослідницькі та творчі проєкти, есе, усні співбесіди та опитування тощо. Кількість робіт, які підлягають поточному оцінюванню та передбачають фіксацію оцінки у класному журналі, під час дистанційного навчання варто оптимізувати з метою уникнення перевантаження учнів.

Якщо вчитель застосовує одну з платформ для дистанційного навчання (Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо), він може налаштувати опцію переходу учня до наступної теми за умови виконання перевірочного завдання за вивчену тему. Це дозволить зменшити навантаження на вчителя, пов'язане з «ручною» перевіркою завдань, а учню - здійснювати самооцінювання успішності оволодіння навчальним матеріалом.

Більш традиційний підхід передбачає передачу виконаних письмових робіт (зроблених на комп'ютері або сфотографованих) через електронну пошту або платформу Googleclassroom, Moodle та інші, один із месенжерів (Viber, Facebook, WhatsApp тощо).

Усні завдання можуть бути оцінені учителем безпосередньо через Skype, Zoom або будь-який месенджер, що забезпечує відеозв'язок у синхронному режимі або перевірені опосередкованим способом через відео або аудіо файли, надіслані учнями на пошту вчителя.

За відсутності засобів Інтернет-зв'язку, зворотній зв'язок з учнями вчитель може підтримувати в телефонному режимі, а виконані завдання отримувати поштою.

Учитель може організувати самооцінювання учнями успішності своєї роботи, надіславши їм ключі для самоперевірки (після виконання роботи), критерії оцінювання та самооцінювання творчих робіт тощо.

Підсумкове оцінювання

Під час організації освітнього процесу з використанням дистанційних технологій навчання в умовах карантину підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове та річне) може здійснюватися віддалено, із використанням цифрових технологій для всіх здобувачів освіти, незалежно від форми, за якою вони здобувають освіту (очної (денної та вечірньої), заочної, дистанційної, мережевої, сімейної (домашньої), екстернатної, педагогічного патронажу).

Підсумкова оцінка за семестр виставляється з урахуванням результатів поточного, тематичного оцінювання, оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку. Якщо з навчального предмета не передбачено тематичних підсумкових робіт, підсумкова оцінка може виставлятися за результатами поточного оцінювання. Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об'єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.

Для забезпечення рівних умов проходження оцінювання всіма учнями рекомендовано запровадити гнучкий графік проведення підсумкових контрольних робіт за ІІ семестр, загальна тривалість якого має становити не менше двох тижнів. Якщо передбачається пересилання завдань та результатів оцінювання хоча б одним учнем засобом поштового зв'язку (за відсутності Інтернету та/або технічних засобів навчання), бажано збільшити часовий період, відведений для проходження підсумкового оцінювання.

Рекомендовано попередньо надіслати учням графік проведення всіх видів оцінювання, у якому буде зазначатися:

·         форма та вид оцінювання з кожного навчального предмета;

·         необхідні для цього ресурси;

·         дата та тривалість проведення оцінювання (для синхронного режиму);

·         дата та час розміщення завдань, кінцевий термін та спосіб їх подання (для асинхронного режиму).

Учитель має отримати зворотній зв'язок від усіх учнів щодо ознайомлення з графіком та наявності технічної можливості виконати та надіслати завдання у зазначений термін. Якщо хтось з учнів не має можливості виконати завдання, передбачити для них інший спосіб проходження оцінювання та пересилання матеріалів.

Якщо оцінювання проводиться в синхронному режимі, рекомендовано передбачити додаткову можливість його проходження для учнів, які не мають технічних засобів навчання або постійного підключення до мережі Інтернет, а також для тих, у кого відбувся технічний збій під час проходження оцінювання.

Тематичні та семестрові підсумкові роботи, які було проведено в умовах дистанційного навчання під час карантину, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.

Річне оцінювання виставляється з урахуванням результатів оцінювання за перший та другий семестри навчального року.

Відповідно до наказу МОН від 30 березня 2020 року № 463, зареєстрованого Міністерством юстиції України 09 квітня 2020 року за № 333/34616, учнів 4-х та 9-х класів у 2019-2020 навчальному році звільнено від державної підсумкової атестації (далі - ДПА). У відповідних документах про освіту робиться запис «звільнений(а)».

Учні 11-х класів складають ДПА у формі зовнішнього незалежного оцінювання (далі - ЗНО) відповідно до Календарного плану підготовки та проведення ЗНО 2020 року зі змінами, внесеними на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 06 квітня 2020 року № 480. У закладі освіти ДПА може складатися лише у випадках, передбачених законодавством. Документи про здобуття повної середньої освіти учні отримують після проходження ДПА.

 Слід зазначити, що відповідно до статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту» у разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію.

Оцінювання учнів 1-2 класів та 3-х пілотних класів НУШ

Для учнів 1-2-х класів, а також 3-х пілотних класів НУШ, застосовується формувальне та підсумкове (завершальне) оцінювання, яке здійснюється шляхом спостереження за поведінкою учнів в різних видах діяльності та відстеження динаміки успішності виконання ними навчальних завдань.

Навчальні та творчі роботи учнів систематизуються у портфоліо, яке використовується під час оцінювання для відстеження навчального поступу учнів. Спостереження ведеться учителем протягом року та фіксується у щоденниках спостережень або іншим способом, визначеним учителем.

В умовах дистанційного навчання під час карантину учитель може продовжувати застосовувати метод портфоліо: відслідковувати динаміку навчального поступу учнів за їх роботами, фотографії яких можуть надсилатися батьками.

Для учнів 2-х класів та 3-х пілотних класів НУШ рекомендовано надсилати завдання для проведення діагностичних робіт, які виконуються учнями на роздрукованих бланках, у зошитах або на окремих аркушах. Результати виконаних робіт фотографуються та надсилаються вчителеві електронною поштою, одним із месенжерів (Viber, Facebook, WhatsApp тощо) або звичайною поштою. Діагностичні роботи можуть також створюватися вчителем та виконуватися учнями на одній з платформ дистанційного навчання (Googleclassroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя).

Самооцінювання є невід'ємною складовою формувального оцінювання, тому до завдань, які надсилає вчитель дітям для виконання, бажано додавати завдання для самооцінювання за тією шкалою, яка вже знайома учням та застосовувалась раніше. Завдання, підготовлені вчителем за допомогою електронних засобів, можуть містити інструмент для самооцінювання учнів в ігровій формі, що сприятиме підвищенню мотивації учнів до їх виконання.

Завершальне підсумкове оцінювання у 1-2-х та 3-х пілотних класах НУШ здійснюється шляхом заповнення свідоцтва досягнень учнів за результатами виконаних ними робіт та спостережень. Для оцінювання динаміки особистісних досягнень учнів вчитель може скористатися своїми щоденниками спостережень, які велися до початку карантину та додатково залучити батьків до заповнення свідоцтва досягнень учнів. Якщо вчитель Чи залучатиме батьків до такої спільної роботи, бажано провести з ними консультацію (у синхронному або асинхронному режимі) щодо роз'яснення змісту кожного показника та його зовнішніх проявів або надіслати власні форми спостережень.

Форми щоденників спостережень, орієнтовні шкали для самооцінювання, бланки свідоцтв досягнень надано у таких документах:

·         наказ МОН від 20 серпня 2018 року № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі»;

·         наказ МОН від 27 серпня 2019 року № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу»;

·         лист МОН від 14 серпня 2019 року № 1/9-513 «Щодо методичних б рекомендацій для 3-х класів експериментальних закладів загальної середньої освіти».

Підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за індивідуальною формою

Підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за однією з індивідуальних форм (педагогічний патронаж, сімейна (домашня), екстернат) у 2019-2020 навчальному році здійснюється з використанням технологій дистанційного навчання за процедурами, аналогічними до тих, що описані в цьому листі вище.

Учні 4-х та 9-х класів, які здобувають освіту за формами педагогічного патронажу, екстернату, сімейною (домашньою) формою, звільняються від ДПА та проходять лише річне оцінювання.

Учні 11-х класів, які здобувають освіту за формами педагогічного патронажу, сімейною (домашньою) формою, складають річне оцінювання з усіх навчальних предметів та ДПА у формі ЗНО на загальних підставах (окрім випадків, передбачених законодавством).

Особи, які проживають на неконтрольованій території або території населених пунктів на лінії зіткнення, та бажають в один рік екстерном пройти ДПА за рівень базової та профільної освіти, у 2019-2020 навчальному році звільнені від ДПА за рівень базової освіти, але проходять річне оцінювання за 9 клас у порядку, визначеному пунктом 10 розділу ІІ Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти (в редакції наказу МОН від 10 липня 2019 року № 955, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 серпня 2019 року за № 852/33823). Водночас такі особи складають річне оцінювання за 11 клас та проходять ДПА (в закладі освіти, якщо вони не реєструвалися для участі в ЗНО).

В умовах карантину, коли учні не можуть відвідувати заклади освіти, а також через закриття пунктів пропуску на адмінкордоні та лінії зіткнення, й річне оцінювання та ДПА (в закладі освіти) може проводитися з використанням технологій дистанційного навчання.

Окрім цього, учні 11 класів, які проживають на окупованій території, для вступу до закладів вищої освіти можуть звертатися до освітніх центрів, які працюватимуть на базі уповноважених закладів вищої освіти. Усього створено таких центрів, включаючи ті, що розташовані на території Луганської та Донецької областей.

Щодо зарахування учнів до 5-х класів закладів загальної середньої освіти

Згідно зі статтею 9 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рівний доступ до здобуття повної загальної середньої освіти забезпечується, зокрема, шляхом зарахування до гімназії без проведення конкурсу, крім випадків, визначених законодавством.

Зарахування дітей до державних, комунальних закладів освіти для здобуття базової середньої освіти може здійснюватися на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому, та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.

Механізм зарахування дітей до закладів загальної середньої освіти визначено Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти (далі - Порядок зарахування), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2018 року № 367, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 року за № 564/32016.

Привертаємо увагу до норм глави 3 та пунктів 2-16 глави 4 розділу ІІ Порядку зарахування, що передбачають дві моделі зарахування до 5 класу:

·         якщо заклад загальної середньої освіти забезпечує здобуття початкової освіти, то конкурсний відбір можливий на вільні місця лише у разі створення додаткового 5 класу;

·         якщо заклад загальної середньої освіти не забезпечує здобуття початкової освіти, то конкурсний відбір організовується та проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 розділу ІІ Порядку зарахування.

Загальною умовою оголошення та проведення конкурсного відбору є обов'язкове перевищення кількості поданих заяв про зарахування до відповідного 5 класу порівняно із загальною кількістю вільних місць у ньому.

Принагідно інформуємо, що роз'яснення щодо особливостей подання в умовах карантину документів, необхідних для зарахування, було надано листом Міністерства освіти і науки України від 31 березня 2020 року № 1/9-182.

З повагою      Т. в. о. Міністра                           Любомира Мандзій

 Освіта.ua  

16.04.2020                           

 

23.04.2020 | Aдмін | Читати далі
Сторінки: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 «56» 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226
Всього новин: 1355











Погода в Україні Календар свят і подій Ця сторінка була відвідана Лічильник повідомлень разів з 01 січня 2014 року